viernes, 17 de mayo de 2019

Ebaluazioa

Azkeneko klasean, ebaluazioa eta honen barruan dauden motak landu genituen. Kontuan hartu behar da kalifikatzea zenbaki bat jartzea dela eta ebaluazioak ez duela zertan kalifikatu behar ezinbestekoa ez bada. Ebaluazio mota ezberdinak daude eragile ezberdinen arabera. Denboraren arabera ebaluazioa hasierakoa(aurrezagutzak jakiteko galderak egin), bitartekoa(prozesua baloratu) edo bukaerakoa(ikasitako ezagutzei buruzko galdera espezifikoak egin edo azterketa bat egin) izan daiteke. Ebaluazioan lantzen denaren arabera normatiboa edo kriteriala izan daiteke. Ebaluazioa nolakoa den arabera hezigarria/formatiboa(prozesuan zehar ikasleari aholkuak ematea eta gaizki egiten duena zuzentzea ikaslea bideratzeko), ebaluazio autentikoa(bizitzako egoera erreal eta konplexuak simulatzen dituen zereginak planteatzen ditu ikuspegi honek) edo ebaluazio integratua(ebaluazioa integratzea, momentu horretan ebaluazioa edo feedback-a ematea) izan daiteke. Ebaluazioa nola egiten den arabera kualitatiboa(hitzekin egitea izan daiteke, hau da prozesua deskribatzea) edo kuantitatiboa(zenbaki bat jartzea) izan daiteke. Ebaluazioa nork egiten duen arabera autoebaluazioa(norberak egiten badu), koebaluazioa(denon artean egiten dena) edo heteroebaluazioa(gure barrutik ateratzen dena) izan daiteke.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

E-paperzorroa

Hona hemen nire didaktika orokorreko blogaren azken sarrera. Sarrera hau, irakasgaian landutako eta blogera igotako gauza guztien laburpen b...