jueves, 14 de marzo de 2019

La convivencialidad

1- Zer da Illich-entzat zeremonia mito-poetikoen ondorioa? Zer proposatzen du alternatiba bezala?

Zeremonia horiek irudimen soziala paralizatzen dutela da ondorioa. Eskola edo ospitalea dira zeremonia batzuk. Eskolak askatasuna kentzen digu eta ospitaleak sendatzeko gaitasuna lapurtzen digu. irudimen sortzailea da eskolaren alternatiba beste bide batzuk daudela erakusten digulako, komunitate batean ikastea adibidez.
  • Alternatibaren alde positiboak: - Komunitatean ikastea eta honek edukiak erabakitzea.
  • Alternatibaren alde negatiboak: Edukiak estatuak erabakitzen baditu ordena mantentzen dela.
2- Zer da Illich-entzat "bizikidetasun" printzipioa?

Indibiduoaren, honen instrumentuen eta gizartearen artean harremanak sortzeko bide ez menderatzaileak imaginatzeko aukera da bizikidetasun printzipioa. Illich-ek esaten du, bizikidetza egoteko berdintasuna egon behar dela eta eskoletan gauza asko daude ikaslearen gainetik, beraz, ez dago bizikidetzarik.

3- Illich-ek bi harreman mota irudikatzen ditu bere ingurugiroarekin. Zeintzuk? Zertan oinarritzen da bakoitza?

-Autogobernua: Autoerabilera sortzea( Bakarrik ibiltzea edo ikastea).
-Heteronomoa: Bizitza trukatzeko balioen bidez antolatzea(eskola, ospitalea, mugikorra).

4- "Bizikidetasun gizarteak" ekoizpen heteronomo guztia ezabatu beharko luke? Nolako itzulpena izango luke honek hezkuntzan?

Ez litzateke beharrezkoa izango ekoizpen heteronomo guztia suntsitzea, gizarteak erremintak kontrolatzea baizik, alderantziz izan beharrean. Hezkuntzan berriz, eskolen sistema aldatu beharko litzateke. Ikasleek izan beharko lukete garrantzi gehiago edukien eta irakasleen gainetik, hauek adierazi beharko lukete haien ikaskuntza prozesuaren erritmoa eta ez eskolak edo gobernuak.

5- Illich-ek esaten du ekoizpenaren modu heteronomoaren suntsitzeak, bi neurri aurrera eramatea eskatzen duela? Zeintzuk dira horiek? 

Erakunde industrialei mugak jartzea eta zenbait erreminta onuragarri sustatzea, beti ere, hauei ere mugak ezarriz menpekotasuna ekiditeko.

6- Zertan datza "bizikidetasun gizarte" hori sortzeko neurri bakoitza?

Teknologiarekiko kontrola eta mugak ezartzea. Horrela teknologiari eta erakundeei mugak jartzen zaizkie eta erreminten eraginkortasuna lortzen da menpekotasuna saihestuz.

7- Zer dakar deseskolaratzeak?

  • Eskolak sortu dituen gizarte irudimenaren inertziekin apurtzea.
  • Hezkuntza instituzio berriak sortzea, baina ez eskola alternatiboak, gizakia ingurumenarekin erlazionatzen duen hezkuntza metodo bat.
  • Instituzioekin puskatzeak erabaki politiko bat hartzeko baldintzak ekarriko lituzke baita gizartea berriro modu ezberdin batean antolatzeko aukera ere( teknologia beharrezkoa da, benetan dugu erabakiak hartzeko edo gauzak aldatzeko botere nahikoa).
8- Zein da Illich-en arrazionalitate utopikoaren azken zentzua?

Instituzioekin puskatzeak erabaki politiko bat hartzeko baldintzak ekarriko lituzke.



No hay comentarios:

Publicar un comentario

E-paperzorroa

Hona hemen nire didaktika orokorreko blogaren azken sarrera. Sarrera hau, irakasgaian landutako eta blogera igotako gauza guztien laburpen b...